Uitstraling oftewel jouw  X-factor!
06 maart 2015 
1 min. leestijd

Uitstraling oftewel jouw X-factor!

Clinton had het maar J.P. Balkenende niet. Wat blijkt nu, na het lezen van artikelen en boeken, iedereen heeft het wel maar nog niet ontdekt. De x-factor is dat geheimzinnige beetje extra, dat een welkome chemie oplevert tussen jou en je omgeving. Jouw x-factor maakt mensen extra enthousiast over wie je bent, wat je doet en wat je (eventueel van hen) wilt. Hier volgen wat tips om je x-factor naar boven te halen:


• Nature knows best: versterk wat je hebt, in plaats van radicale make-overs te beramen. Voorbeeld: het subtiel versterken of met highlights accentueren van je eigen haarkleur werkt meestal beter dan een extreme nieuwe kleur.
• Zelfzorg en zelfrespect doen méér dan het halve werk: verzorg je lichaam. Neem ruimte voor ontspanning. Beweeg voldoende. Koester jezelf. Zorg ook voor gezonde voeding, want voeding heeft veel invloed op geestelijk en lichamelijk welzijn. Wat goed is voor jou, is goed voor je x-factor.
• Juist in de basis laten we mogelijkheden liggen: zorg voor een soepel lijf, een verzorgd gebit, glanzend haar, uitgeslapen ogen en een gezonde huid waar je ‘lekker in zit’.
• Geef meer ruimte aan je passies, hobby’s en andere ‘liefdes’ die je leven mooi maken.
• Let op je houding. Een fiere zelfbewuste houding is puur x-factormateriaal.
Wat kun je beter niet doen:
Gebruik geen trucjes, zoals het klakkeloos overnemen van andermans stijl, en gedraag je niet zoals je denkt dat anderen dat willen, met andere woorden ‘wees jezelf’. Als je zelf niet aan de slag gaat en geen doel voor ogen hebt dan gebeurt er niets dus doe aan zelfonderzoek. Later dit jaar wil ik workshops starten om er achter te komen wat iemands kwaliteiten zijn. Innerlijk en uiterlijk zijn even belangrijk.
Mensen die zich bewust zijn van hun persoonlijkheid en hun passies, van hun talenten en hun minpunten hebben vaak wel een x-factor.
Kom langs bij Power of Image . Dan gaan we samen op zoek naar jouw X-factor!

Over de schrijver
Sinds november 2002 actief met Power of Image. Gestart met enthousiasme en iedereen was mijn klant. Sinds 2015 help ik coaches en zzp-ers die te weinig klanten hebben met het bevorderen van hun zichtbaarheid zodat potentiële klanten zien hoe goed ze zijn. Hoe ga je je onderscheiden tussen de steeds groter groeiende groep van coaches en zzp-ers. De meeste coaches zijn altijd bezig met de klant en vergeten vaak zichzelf. Daar kan ik verandering in aan brengen.
Reactie plaatsen