Optische illusie, hoe werkt dat!
24 augustus 2017 
in stijl
1 min. leestijd

Optische illusie, hoe werkt dat!

De laatste tijd wordt er veel geschreven over hoe ons brein werkt! Met name de achterhoofdskwab van de hersenen is betrokken bij het zien.
Zo is het mogelijk om de ogen te misleiden. We noemen dat optische illusie, of te wel  gezichtsbedrog. De imageconsultant maakt daar dankbaar gebruik van!

We maken gebruik van optische illusies om het ideaalbeeld van de man of vrouw het beste te benaderen
Gebruikmakend van kleur, dessin en belijning, beïnvloeden we het silhouet.

Het gaat om in balans brengen van verhoudingen van het lichaam, het corrigeren van bepaalde verhoudingen.

Mensen kijken namelijk graag naar iemand die ‘in balans’ is.

Als je weet wat je wilt corrigeren ga je ook bewust kleding kopen. Je let op de stof, de belijning, details, merken en kleur.
Geen miskopen meer en uiteindelijk een fikse besparing op je kledingbudget.

Hoe werkt het dan!
Donkere kleuren zorgen voor een versmallend en verlengend effect. Lichte kleuren hebben een vergrotend effect en trekken de aandacht.
Tweed-achtige stoffen doen iemand ruiger en voller lijken. Zachte en dunnere stoffen vallen eleganter. Met grote dessins lijken grote mensen iets kleiner.

Horizontaal corrigeren:
Brede heupen / smalle schouders corrigeer je met het accent op de schouders (epauletten of schoudervulling).
Brede schouders maak je minder breed met het kiezen voor raglanmouwen.
Brede heupen: zo eenvoudig mogelijk, geen zakken, bandplooien, dessins of siernaden.
Dikke buik bij de heren: het dragen van vest met 2 verticale knopen onder een pak (maar zie je tegenwoordig ook veel zonder jasje).

Verticaal corrigeren:
Langer lijken: draag van top tot teen  dezelfde kleur.
Geen broeken met omslagen, vermijd horizontale scheidingen (contrasterende kleuren).
Kleine mensen: kies stoffen met kleine ruitjes of  smalle strepen.
Dames met een lange nek, kies opstaande kragen, colletjes. Dames met een korte nek, het haar omhoog en opsteken.

Wil je meer informatie of weten hoe het voor jou kan werken bel of neem contact op.

Over de schrijver
Sinds november 2002 actief met Power of Image. Gestart met enthousiasme en iedereen was mijn klant. Sinds 2015 help ik coaches en zzp-ers die te weinig klanten hebben met het bevorderen van hun zichtbaarheid zodat potentiële klanten zien hoe goed ze zijn. Hoe ga je je onderscheiden tussen de steeds groter groeiende groep van coaches en zzp-ers. De meeste coaches zijn altijd bezig met de klant en vergeten vaak zichzelf. Daar kan ik verandering in aan brengen.
Reactie plaatsen