arrow_drop_up arrow_drop_down
in kleur

Trends najaar/winter 2019

Het scala van de Pantone Herfst/Winter 2019 trendkleuren is prachtig, met rijke herfstrood tinten en lichtere, zachtere kleuren die de meesten niet voor dit seizoen zouden verwachten. De mode waarbij deze kleuren worden gebruikt, zal een opmerkelijke indruk maken, variërend van het warme en kruidige Chili Pepper van de catwalks van de New York Fashion Week tot de koele en tot nadenken stemmende kleur blauw Galaxy Blue, die zowel bij New York als London Fashion Week te zien was.

Volgens Leatrice Eiseman, de Executive Director van het Pantone Color Institute, hebben de herfsttrends 2019 van Pantone alles te maken met rijke kleuren, elk een statement makende kleur op zichzelf zijn, maar tegelijkertijd goed te combineren zijn met de rest om warmte en harmonie te creëren. Ze beschreef het kleuraanbod van de komende seizoenen dan ook als ‘een verfijnde, maar gedurfde verzameling kleuren’, met een hoge dosis zelfvertrouwen en empowerment.

Chili Pepper is een spannende rode kleur die is gekozen om je gevoel voor schoonheid te stimuleren op dezelfde manier als chilipeper dat doet met je smaakpapillen. Elk seizoen heeft een rode kleur in het trendkleurenpalet, voor Herfst/Winter 2019 is dat  het levendige Chili Pepper.

Biking Red is een onverwacht diepe kleur bordeauxrood die zich ontpopt tot het perfecte ontmoetingspunt van warmte en diepte. Deze Pantone Herfst 2019-kleur is de visuele definitie van een krachtig sterke kleur die gemakkelijk als hoofd- of accentkleur kan dienen.

Rocky Road is de belichaming van rijk bruin. Het is een aardse, zoete en heerlijke donkerbruine kleur die heel goed draagbaar is en bijna elke huidkleur flatteert. De kleur is ook uitstekend te combineren met de andere kleuren in het palet.

Fruit Dove is een levendige roze kleur die niet gemakkelijk te negeren maar ook niet te overweldigend is door zijn helderheid. Dit is de roze kleur waarvan gezegd wordt dat deze ‘net genoeg’ is, ongeacht waar of hoe deze wordt gedragen. Een perfecte kleur, te omschrijven als ‘een extravert roze’, Fruit Dove werd dan ook veel gezien tijdens de New York Fashion Week.

Sugar Almond is een zoet, rokerig bruin. De kleur is lichter dan de typische bruine kleur, gemengd met warmte die het een aantrekkelijk en zoet beeld geeft. Deze appetijtelijke lichtbruine kleur zag er geweldig uit op de catwalks in New York.

Dark Cheddar heeft een scherpte die de heldere kleur alleen accentueert. Dark Cheddar is niet zo donker als het klinkt, maar is de perfecte samensmelting van geel en oranje tot een leuke maar warme kleur. Er is nogal wat oranje te zien in de Herfst 2019 modetrends, maar elk van hen, zoals Dark Cheddar, is erg leuk.

Galaxy Blue is indrukwekkend, helder en interessant. Dit is een kleur van bedachtzaamheid en interpretatie van een eindeloos blauw dat al onze levens op de een of andere manier heeft beïnvloed. De kleur van een niet te verwaarlozen deel van elk leven op aarde, we hebben het allemaal gezien en erover gemijmerd, en nu kunnen we hem dragen.

Bluestone is de kleur van comfort en ernst. De kleur is een zachte vleug blauw die stilletjes overgaat in een koele en bijna neutrale kleur. Het is buitengewoon, een licht, opzettelijk gewassen soort blauw

Orange Tiger is een feloranje dat leeft in zijn levendigheid. De energie die van deze Pantone Herfst 2019-kleur komt, is voelbaar en wordt door het Pantone-team omschreven als onverschrokken. De glans van deze kleur is imponerend maar niet schreeuwerig, waardoor dit een mooie accentkleur wordt voor degenen die deze willen opnemen in hun garderobe, maar niet als hoofdkleur. Voor degenen die er helemaal voor willen gaan, Orange Tiger is helder, maar niet overdreven.

Eden Van de verschillende beschikbare kleuren woudgroen is Eden de levendigste en biedt de perfecte selectie van rijk groen voor je herfst- en wintergarderobe. Dit is het ideale groen als je een diepe kleur groen wilt, en is absoluut een aanvulling is op de Pantone Herfst 2019 kleurentrends.
Pantone’s Herfst/Winter 2019-2020 klassiekers 

Van het totale aantal kleuren dat Pantone aanbeveelt voor Herfst/Winter 2019 en die worden beschouwd als ‘klassiekers’, zijn vier klassieke kleuren van elke modeweek, waarvan Evening Blue zowel in New York als in Londen te zien was. We worden getrakteerd op zachte, lichte kleuren die rustgevend en chic zijn, onverwacht heldere kleuren die zeker emoties en verbeelding oproepen wanneer je ze ziet en later onvermijdelijk zijn als je je eigen look creëert.

Vanilla Custard is een rustig en zacht witachtig beige. Deze Pantone Herfst 2019 kleur is de perfecte lichte kleur voor het complementeren van al die chique outfits die een zacht in plaats van een krachtig wit vereisen. Of het nu een jurk of een shirt, een sjaal of een broek is, Vanilla Custard is de perfecte kleur.

Evening Blue Een rijk, diepblauw is altijd een chique kleuroptie. Evening Blue is de nieuwe blauwe kleur van zelfvertrouwen. Zoals de naam al aangeeft, wordt de diepte van deze kleur toegeschreven aan het wonder van de nachtelijke hemel die we allemaal elke nacht waarnemen.

Paloma wordt door Pantone omschreven als pretentieloos en toch elegant, maar het meest verbazingwekkende deel van de omschrijving zegt eenvoudig: ‘Paloma is duurzaam’. De eenvoud van de twee woorden is net zo cool als de grijstint zelf. Paloma is een zachte, zachte grijze kleur die een perfecte aanvulling is op de klassieke Pantone-kleuren voor de aankomende herfstkleurentrends.

Guacamole is een levendig groen dat amusant en licht is. Guacamole past perfect in de huidige hausse van de avocado en net zo energiek als de beste kleuren groen. Guacamole paste geweldig bij de energieke sfeer van New York Fashion Week.

 

Met dank aan Elisabeth Kaempffer van www.professionalpresentation.nl

Zij maakt altijd het mooiste overzicht van Pantone in combinatie met de prachtige voorbeelden.

 

Over de schrijver
Sinds november 2002 actief met Power of Image. Gestart met enthousiasme en iedereen was mijn klant. Sinds 2015 help ik coaches en zzp-ers die te weinig klanten hebben met het bevorderen van hun zichtbaarheid zodat potentiële klanten zien hoe goed ze zijn. Hoe ga je je onderscheiden tussen de steeds groter groeiende groep van coaches en zzp-ers. De meeste coaches zijn altijd bezig met de klant en vergeten vaak zichzelf. Daar kan ik verandering in aan brengen.
Reactie plaatsen

Wij gebruiken cookies