Uitstraling? Wie heeft “het” en hoe kun je het krijgen?
06 maart 2015 
in stijl
1 min. leestijd

Uitstraling? Wie heeft “het” en hoe kun je het krijgen?

Karin Bloemen heeft het, Peter Balkenende heeft het niet, George Bush heeft het zeker niet. Bette Midler heeft het, Theo van Gogh had het absoluut niet.

Uitstraling zegt niets over hoe mooi je bent. Uitstraling is een kwestie van presentatie en (non-verbale) communicatie. Wil je een verpletterende indruk maken?

Bekommer je niet om wat je zegt maar om hoe je het zegt. Uitstraling is een magisch en moeilijk te vangen begrip. Het heeft te maken met een zekere aantrekkingskracht. Er zijn mensen die zich ergeren aan Jan Mulder, maar een fiks aantal vrouwen vindt hem zeer aantrekkelijk. Zou het dan toch zijn manier van presenteren zijn waardoor zoveel vrouwen als een blok voor hem vallen?

De vraag is : wat zou je willen uitstralen. Wil je een opvallende of een charismatische uitstraling. Wat is je doel? Wat wil je bereiken? Bij elke gewenste uitstraling past weer een andere stijl.
Een belangrijk uitgangspunt is dat je werkt met het materiaal wat voor handen is. Accepteer het lichaam, het haar, het gezicht dat je hebt.
Versterk binnen dat gegeven je pluspunten en vergeet je minpunten. Heb je geweldige schouders, leg daar dan de nadruk op en vergeet de rest.

Pas geen trucjes toe om minder mooie aspecten te verdoezelen. Vaak trekt dat nadrukkelijke camoufleren juist alleen maar de aandacht. Het gaat om de totaalindruk die je maakt. Als je zorgt dat je pluspunten het eerst opvallen dan ziet een ander je minpunten helemaal niet meer. Het is belangrijk om te onderzoeken welke mogelijk-
heden jouw lichaam biedt.

Daarnaast zijn kleuren van groot belang. Het beheersen van de harmonieregels is van cruciaal belang voor een succesvol uiterlijk.
Een kleurenanalyse is daarom een eerste stap. Kom in beweging en maak die afspraak bij Power of Image!

Over de schrijver
Sinds november 2002 actief met Power of Image. Gestart met enthousiasme en iedereen was mijn klant. Sinds 2015 help ik coaches en zzp-ers die te weinig klanten hebben met het bevorderen van hun zichtbaarheid zodat potentiële klanten zien hoe goed ze zijn. Hoe ga je je onderscheiden tussen de steeds groter groeiende groep van coaches en zzp-ers. De meeste coaches zijn altijd bezig met de klant en vergeten vaak zichzelf. Daar kan ik verandering in aan brengen.
Reactie plaatsen